Cu bebelusul la Veliko Tarnovo. Ce poti face intr-un weekend in orasul din Bulgaria

2270

De cativa ani imi tot propun sa merg intr-un weekend in Veliko Tarnovo si nu reusesc. Mi-a placut de fiecare data cand am trecut prin (sau pe langa) el, in drumul spre Thassos. Odata chiar ne-am si oprit sa luam masa acolo, la un restaurant cu view spectaculos, si ne-am si plimbat pe cateva stradute cu aer medieval. Insa o escapada de weekend la Veliko Tarnovo tot nu am reusit sa bifez. A facut-o insa o prietena, care a mers acolo cu sotul si bebelusa de 6 luni, impreuna cu alte doua cupluri cu copii mici.

Foto: Cand am trecut prin Veliko Tarnovo, la intoarcerea din Thassos, cand Andrei avea 10 luni

Drumul din Bucuresti e relativ scurt (circa trei ore), iar Veliko Tarnovo poate fi o varianta excelenta de city break atunci cand ai copii mici. Aer curat, mancare buna, plimbari relaxante. Dar mai bine o las pe prietena mea, Mihaela, sa ne povesteasca despre Veliko Tarnovo cu bebe dupa tine 🙂

Sursa foto: Pixabay

“Inainte sa nasc ma gandeam ca vom merge peste tot cu bebe, chiar de la doua luni…Visam la vacante active, cu multe plimbari si city-break-uri prin Europa. Dar stiti si voi, cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ :))) Dupa ce s-a nascut bebe mi-am dat seama ca orice plecare inseamna o planificare minutioasa si alegerea unei destinatii foarte prietenoase pentru bebelusi.

Recunosc ca mi se pare destul de dificil sa alegi locatii de vacanta care sa indeplinesca atat dorintele parintilor, cat si nevoile copilului. Nu e imposibil insa. La momentul calatoriei, fetita avea aproape 6 luni, asa ca nu am avut grija mancarii, fiind alaptata.

Arbanashki, un satuc plin de farmec, chiar langa Veliko Tarnovo

Cu toate astea, am ales zona Veliko Tarnovo, pentru ca este o destinatie pe care o cunosteam, am mai fost si cand eram insarcinata acolo si ne-a placut. De data aceasta am ales sa ne cazam trei nopti langa Veliko, intr-un sat foarte linistit si aproape de oras, Arbanashki. Cred ca e o locatie ideala pentru copii, fiind liniste, nu foarte aglomerata si foarte primitoare. Ai zice ca in Bulgaria nu e chiar asa… Ei bine, am fost primiti frumos pe oriunde am mers, de la hotel la restaurante.

Arbanashki
Cazare in Arbanashki, Veliko Tarnovo, colectie personala

Restaurante cu preparate delicioase si child friendly

Am stat la Arbanashki Villa, o pensiune maricica cu piscina si un view tare frumos, amplasarea fiind pe un deal. Aici a fost o provocare sa impingem la carut, dar macar asa am mai facut un pic de miscare. Desi e un satuc, exista o varietate de restaurante care au gradini mari si frumoase, unde il poti plimba pe bebe. Pentru noi a fost ideal, avand in vedere ca fetita doarme ziua doar plimbata in carut. Unul dintre restaurante este la Arbanshki Han, cu o imensa gradina si locuri de joaca, si cel de-al doilea Izvora, care chiar avea o mini gradina zoo cu animale si pasari, atractia tuturor copiilor.

Sursa foto: Pixabay

Ce poti face in Veliko Tarnovo cand ai bebelus

Pentru cei mai activi, exista varianta de a vizita in Veliko Tarnovo, cu plimbari in centrul Vechi si la Cetatea Tsarevets. Aici ar fi de spus ca zona de centru vechi este pietruita, dar il poti plimba pe bebe in sistem, iar Cetatea e mai potrivita pentru copii peste 2-3 ani. Arbanashki, Veliko Tarnovo, este genul de loc potrivit pentru o escapada de cateva zile; cred noi, adultii nu am fi “rezistat” mai mult. Fetitei recunosc ca i-a priit aerul bulgaresc, a dormit mai bine ca acasa :)))

Pentru noi a fost o iesire in care ne-am plimbat mult cu bebe prin Arbanashki, am vizitat muzeul local, am facut plimbari prin centrul vechi al Veliko Tarnovo si am incercat preparatele traditionale la restaurantele bulgaresti 🙂

In plus, am vizitat Parcul de Miniaturi din Veliko Tarnovo, unde pot fi admirate monumente si natura in miniatura din Bulgaria.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here