Plaje de neratat in Sithonia, Halkidiki

1694

Ador Grecia, ador plajele cu nisip fin si apa perfecta pe care o (re)gasesc la fiecare vizita a mea in tara asta de care m-am indragostit. Am fost pana acum in Skiathos (e absolut superb!), de trei ori in Thassos si acum de abia am revenit din Halkidiki. Am reusit, din fericire, sa bifam si cateva dintre cele mai frumoase plaje din Sithonia, dar ne-au mai ramas cateva si pentru anii viitori.

Nu spun “nu” plajelor dichisite din statiuni, cu sezlonguri aliniate, cu bar si muzica in boxe, dar imi place sa descopar si plaje mai putin populate, mai putin amenajate. Din pacate, cu un bebe de 10 luni dupa mine, nu am fost prea mobila in vacanta din Halkidiki, dar, cu ajutorul bunicii care a ramas cu el la cazare, tot am avut ocazia sa vad cateva plaje frumoase si in Sithonia.

plaja din Neos Marmaras

V-am povestit deja ca noi am fost cazati in Neos Marmaras, asa ca cel mai mult timp am petrecut la plaja din statiune. Este o plaja cu nisip, atat cu sezlonguri, cat si cu o zona “libera”, unde poti sta pe cearceaf si la umbra propriei umbrele. Terasa dupa terasa, muzica, atmosfera cool, mai mult pentru tineri decat pentru familii cu copii. Apa e linistita, nu sunt valuri, iar seara poti inota in larg privind apusul in zare si ascultand muzica in surdina de la terasa.

Apus de soare in Neos Marmaras

Cele mai frumoase plaje din Sithonia, Halkidiki: Portokali/Orange Beach

Dintre cele 3-4 plaje pe care le-am vazut in vacanta asta, cel mai mult mi-a placut Portokali sau Orange Beach. Am facut cam 45-50 de minute cu masina din Neos Marmaras pana la ea, fiind in apropierea orasului Sarti.

Orange Beach / Portokali

Este o plaja destul de micuta, dar plina de farmec si cu o priveliste foarte frumoasa. In zare poti admira muntele Athos. Apa turcoaz si stancile din imprejurimi iti garanteaza niste poze de vacanta super reusite 🙂

Orange Beach / Portocali

Cum noi am fost insotiti de copii, am apreciat ca plaja era amenajata cu sezlonguri si umbrele, astfel am putut sa ne bucuram si de un pic de umbra.

Servirea pe plaja e foarte buna si preturile ok. Daca faci consumatie de la bar, sezlongurile sunt gratuite. Fiind o plaja micuta, daca vrei sa prinzi loc sub umbrele, ideal ar fi sa ajungi pana in ora 10.

Sunny days 🌞 #vacation #summer #Greece #tan #dress #sea #beach

O postare distribuită de Doina Goanta (@mamapentrudoi) pe

Noroc ca am luat cu noi si casca de snorkeling, pentru ca apa e plina de pestisori de diferite culori si dimensiuni. Chiar frumos pe sub apa si foarte aproape de mal 🙂

Cele mai frumoase plaje din Sithonia, Halkidiki: Lagomandra – plaja inconjurata de pini

La 15 minute de mers cu masina de Neos Marmaras se afla o plaja foarte frumoasa, la care poti sta la umbra pinilor, daca ajungi suficient de repede incat sa apuci loc. Imi place sa fac plaja direct pe nisip (vorba vine, pentru ca atunci cand ai copii, numai plaja nu faci!), asa ca m-am bucurat de experienta asta, la umbra copacilor.

Plaja Lagomandra

Exista si sezlonguri si bar, dar de data asta grupul nostru a preferat sa incerce si varianta pe nisip. Copiii au fost cei mai bucurosi, pentru ca au reusit sa prinda un crabm un pestisor si niste stelute de mare. No worry, la final au fost toti eliberati in mare 🙂

Este singura plaja din afara statiunii la care l-am luat si pe bebe Edy, pentru ca stiam de zona umbroasa cu pini. Din fericire, am reusit chiar sa il si adorm acolo, in zona de copaci, nu pe plaja, astfel ca si-a facut primul somn al zilei in carucior, printre pini.

Paduricea de pini de la plaja Lagomandra

Cele mai frumoase plaje din Sithonia, Halkidiki: Koviou – plaja cu o apa ultra transparenta

Plaja Koviou este cam la 25 de minute de mers cu masina de Neos Marmaris, in apropiere de Nikiti. Pentru 5 euro, primesti doua sezlonguri si o umbrela, unde poti petrece cateva ore pline de farmec in apropierea marii. La intrarea in apa sunt ceva pietre, dar te poti descurca si fara incaltari speciale.

Cele mai frumoase plaje din Sithonia, Halkidiki: Karidi – plaja din Vourvouru

Am mers ceva ca sa ajungem la plaja Karidi, din Vourvouru, insa mie mi-a placut mult. Aici trebuie sa iti aduci propriul sezlong, daca vrei genul asta de confort.

Plaja Karidi

Astfel, ne-am asezat, din nou, pe nisip. Nu am stat chiar langa apa, insa ne-am bucurat de o priveliste frumoasa mai de sus si de umbra deasa a copacilor. Intrarea in apa este excelenta, mai ales pentru copii.

La Karidi apa e mica si copiii se pot descurca chiar si fara pernute sau colac. Asa, in viteza, mi-a placut atmosfera din jurul plajei, adica vibe-ul pe care il transmite Vourvouru. Este o statiune mai chill, nu asa agitata precum Neos Marmaras.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here