Vacanta in Neos Marmaras, Halkidiki. Ce m-a surprins in statiunea din Sithonia

1124

Dupa trei vacante consecutive in Thassos si una la Mamaia, o schimbare a fost binevenita. Impreuna cu trei cupluri cu copii, am ales ca destinatie Neos Marmaras, statiune de pe bratul de mijloc al regiunii Halkidiki, Sithonia. Vacanta din Neos Marmaras pot sa spun ca a fost una destul de reusita, desi cu un bebe mic poate fi destul de obositor.

Desi drumul Bucuresti- Halkidiki a fost mai lung decat cel cu care eram obisnuiti pana in Thassos, in final pot spune ca a meritat efortul. Am reintalnit apa aceea de smarald pe care o ador, plaje impecabile sau salbatice, mancare buna si atmosfera aia greceasca de care m-am indragostit la prima mea vizita in Grecia, in urma cu 11 ani.

Vacanta in Neos Marmaras, Halkidiki: o statiune care poate multumi si un familist, dar si un petrecaret

Neos Marmaras a fost statiunea pe care am ales-o pentru vacanta noastra in Grecia. Fata de statiunile din Thassos, in special Skala Potamia, unde am stat noi, Neos Marmaras nu este chiar asa de child friendly. In primul rand pentru ca statiunea este asezata pe o colina, asa ca mamicile trebuie sa fie pregatite (psihic si fizic) sa urce niste pante serioase cu bebe in carucior sau in brate. Recunosc, ma treceau toate caldurile pana urcam panta pe care era asezata pensiunea noastra. Dar macar asa ardeam gyrosul ala de la pranz. Hai, poate macar cartofii prajiti din el 🙂

Vacanta in Neos Marmaras, Halkidiki: apusuri superbe pe plaja

Ce este minunat la plaja din Neos Marmaras (noi am mers la cea dinspre Porto Carras) este ca poti sa vezi apusul in mare. Atmosfera de la finalul zilei este superba. Lume putina, temperatura perfecta, apa senzationala, privelistea de vis.

Perfect view #vacationwithkids #greece #halkidiki #sunset #beach #amazing

O postare distribuită de Doina Goanta (@mamapentrudoi) pe

Au fost cateva seri in care nu ne mai venea sa plecam de acolo 🙂 Ca sa profitam cat mai mult de peisaj, am comandat de mancare de la terasa de pe plaja.

Vacanta in Neos Marmaras, Halkidiki: sezlonguri gratuite, atata vreme cat comanzi de la bar

In Neos Marmaras nu sunt multe cazari in apropierea plajei, asa ca trebuie sa luati in considerare si faptul ca trebuie sa parcurgeti pana la sezlonguri 5-10-15 minute, in functie de zona pe care o preferati.

Inainte de a incepe sezlongurile, e o portiune unde poti sta direct pe nisip. Acolo am fi ajuns cel mai repede, insa noi faceam cam 10 minute pana la plaja, pentru ca ne-am “atasat”, ca sa spun asa, de terasa Fratelli, care era un pic mai indepartata de cazarea noastra. Dar servirea era buna, sezlongurile nu atat de inghesuite, muzica bumti-bumti si, un plus pentru mine, la bar (nu pe plaja) aveau un mini loc de joaca pentru copii, unde Edy (10 luni) isi gasea de lucru.

Plaja din statiune este amenajata cu sezlonguri, terasele arata cool, preturile sunt ok. Spre deosebire de Romania, acolo nu trebuie sa platesti sezlongul, atata timp cat faci consumatie de la bar. Ca idee, berea, sucul si cafeaua costa in jur de 3.50 euro, apa 50 de centi, un cocteil 8 euro. Gustarile pe plaja tip sandvis, burger, pizza pleaca de la 2.50 euro – un toast, si ajung pana 13 euro – un platou cu diverse.

Fun in the 🌝☉🌞 #vacation #tan #sun #beach #blueflag #sand #greece

O postare distribuită de Doina Goanta (@mamapentrudoi) pe

Vacanta in Neos Marmaras, Halkidiki: restaurante cu mancare delicioasa, atat in zona plajei, cat si in port

Ador tavernele grecesti! Mirosul de fructe de mare, melodiile grecesti in surdina, atmosfera aia chill… Ma rog, atunci cand ai un bebe de 10 luni cu tine, te multumesti doar cu faptul ca ai apucat sa mananci :))
Eu m-am indragostit de un restaurant din zona plajei – Kiani Akti. Arata bine, are un design special, poti vedea apusul in mare peste drum si mancarea e delicioasa. Am mancat o caracatita mai frageda ca un piept de pui si niste calamari super buni. Vinetele sunt la fel de gustoase 🙂 Oooof, alergand dupa bebe, nici nu am mai apucat sa fac poze la mancare :))

Prietenii nostri au testat si un restaurant din zona portului, unde seara este o priveliste spectaculoasa. Dar de departe, cel mai impresionata am fost de view-ul de la Paul’s Taverna, un restaurant din satul Parthenonas, la cativa km de Neos Marmaras. Dar satul asta e asa de frumos incat merita o postare separata 🙂

Pentru mesele pe fuga, am preferat un fast food din apropierea cazarii – Alcano , unde am mancat un gyros de-li-cios! Atentie, aici nu e de venit pentru vreo seara romantica, ci doar pentru atunci cand vrei sa mananci rapid si bine, galagia de pe terasa si agitatia personalului contribuie la asta. Peste drum de acest fast food se afla o cafenea, Aroma Café, de la care am cumparat niste waffles si niste clatite excelente.

True blue #summer #sea #beaufitul #greece #view

Vacanta in Neos Marmaras, Halkidiki: supermarketurile, deschise pana tarziu

Pentru ca am stat la pensiune, nu la hotel, a trebuit sa mai apelam si la supermarket pentru micul dejun si diverse gustari. Sunt destul de multe in statiune si sunt deschise pana seara tarziu. Gasesti cam tot ce ai nevoie, mai putin carne, pe care o poti cumpara de la meat market. Pentru ca nu am avut nevoie, nu am descoperit unde este exact. Oricum, cine vrea sa faca cumparaturi serioase, poate merge la Lidl-ul din Nikkiti, aflat la cativa km departare.

Doua cabinete medicale in Neos Marmaras

Atunci cand mergi cu copiii in vacanta, trebuie sa te asiguri ca in apropiere exista un cabinet medical. In Neos Marmaras am vazut doua astfel de cabinete, teoretic deschise 24 de ore, practic nu prea. Era un cabinet langa plaja, care in timpul pranzului era inchis, insa pentru urgente avea un numar afisat la care puteai suna. Mai exista inca un astfel de cabinet spre centru.

Cabinet stomatologic, in centrul statiunii

Pe fetita prietenilor nostri a durut-o tare maseaua, asa ca au fost nevoiti sa caute un cabinet stomatologic. Au descoperit unul in zona centrala, al unui medic casatorit cu o romanca. Stomatologul facuse facultatea in Romania si stia bine romaneste. A fost foarte ok, nu s-a grabit sa prescrie antibiotic, a chemat fetita sa o vada de doua ori ca sa observe cum evolueaza infectia. Costul a fost 20 de euro. Au platit doar a doua consultatie, fara sa apeleze la asigurarea medicala si birocratia aferenta.

Vacanta in Neos Marmaras, Halkidiki: Statiune cu viata de noapte

Cum spuneam, Neos Marmaras nu este chiar o statiune de familisti, asa ca dupa lasarea serii orasul forfoteste. Sunt si cluburi, dar, evident, nu am ce sa va povestesc despre ele ca nu am fost :))  In schimb, gasiti inghetata cremoasa si aromata si waffles cu topinguri dupa pofta inimii.

Autan si Fenistil, de baza

Ca sfat, nu plecati de acasa fara un spray impotriva tantarilor. Si pentru ca probabil nu o sa va ajute foarte mult, luati la voi si ceva de dat dupa piscaturi, gen Fenistil. Sunt tantari in orice momet al zilei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here