Romina Rosu, Marie Kondo de Romania: iti organizeaza perfect casa dupa principiile KonMari

1757

Fenomenul Marie Kondo ia aploare si in Romania. Metoda de organizare KonMari este aplicata cu succes si de Romina Rosu, Home Professional Organizer si Consultant KonMari Trainee. Tanara este in cursul procesului de certificare si participa la seminariile sustinute de celebra japoneza, care face furori pe Netflix in serialul  Tidying Up with Marie Kondo cu metodele sale de organizare a casei.

Video: Marie Kondo si metodele ei de organizare

In 2018, Romina Rosu a renuntat la viata de corporatist si a pus bazele proiectului ei de suflet, Organizo. Acum, aduce ordine in viata si casele oamenilor, punand in practica lucrurile pe care le-a invatat de la KonMari. Nu e intamplator ca a ales aceasta cariera, aflata la inceput de drum in Romania: in copilarie organiza casa bunicilor de la prima camera pana la ultima 🙂

Ce inseamna Home Professional Organizer si cum te poate ajuta sa iti faci ordine in casa povesteste Romina Rosu intr-un interviu pentru www.mamapentrudoi.ro:

Romina Rosu, Professional Home Organizer (stanga)

Romina, cum a luat nastere proiectul Organizo?

Proiectul Organizo a luat nastere anul trecut, in noiembrie, dupa ce m-am decis sa imi iau un an sabatic si sa renunt la job-ul din corporatie. Au fost peste doi ani de asteptare, timp in care m-am gandit daca vreau cu adevarat sa renunt la sustenabilitate si PR, domenii in care m-am pregatit si in care am profesat in ultimii 15 ani. Am reusit, in cele din urma, sa imi ascult instinctul si sa ma dedic activitatii de organizare a casei, sa ii ajut pe cei din jurul meu sa aiba o viata mai usoara. De aici si sloganul ”easy living”.

Ce ne poti spune despre tine, cum ai ajuns in acest domeniu – al organizarii?

Sunt pasionata de organizare dintotdeauna. Cand eram mica, organizam casa bunicilor de la prima camera pana la ultima. La fel se intampla si cu camera mea si cu celelalte zone din casa. Este un fel de reconectare cu mine. Pe parcurs mi-am dat seama ca pot face acest lucru si pentru alti oameni care isi doresc sa traiasca o viata mai usoara. In corporatii, am lucrat in domeniul comunicarii si al sustenabilitatii, insa am fost implicata si in proiecte care presupuneau organizarea, in special, de evenimente. Sunt un om organizat, by nature, cum spun americanii.  Mai mult decat organizarea spatiilor, am descoperit ca mi se potrivesc foarte bine principiile minimalismului. Imi plac spatiile aerisite, in care lucrurile sunt in armonie si in care te simti bine.  Astazi ajut oamenii sa aiba o casa in care se simt linistiti si in care le este usor sa se miste. Prin organizare.

Sunt romanii un popor dezorganizat? 🙂 Au nevoie de cineva care sa le organizeze spatiul?

As fi tentata sa spun ca suntem destul de organizati. Sau, mai bine zis, cautam sa avem spatii curate si organizate. Pe de alta parte, cred ca ne despartim destul de greu de lucruri, din cauza perioadelor in care nu le-am avut. Si acest lucru determina acumularea. Imi aduc aminte acum cativa ani cand incercam sa ii introduc mamei mele aceste principii. Prima reactie a venit instinctiv „Adica vrei sa arunc munca de o viata?” Cred ca sunt multi oameni care traduc valoarea unui lucru in timpul si efortul necesare pentru achizitionarea lui. Ceea ce, pana la un punct, este adevarat. Revenind la cea de-a doua intrebare, am vazut diferenta in casa unei cliente anul trecut. Clienta citise cartile scrise de Marie Kondo, cunostea metoda #KonMari si principiile organizarii. Isi dorea sa aiba o viata cu mai putine lucruri. Timp de doi ani s-a straduit sa isi organizeze casa. Nu a reusit. Era mult prea mult pentru ea. Se simtea depasita de situatie. Festivalul a durat aici o luna si doua saptamani, cu doua-trei sedinte pe saptamana. Trebuie sa recunosc ca si-a dorit foarte mult sa faca o schimbare si sa isi transforme casa intr-un loc placut, in care sa se simta bine.  Si a reusit.

Cum arata o zi de lucru din viata ta?

Ziua este destul de plina. Pe langa acest proiect, mai am cateva proiecte in care sunt implicata. Insa, in fiecare zi dedic timp proiectului Organizo pentru ca el este prioritatea mea acum. Atunci cand am o sesiune cu un client, 3-5 ore sunt alocate in aceasta directie. Depinde foarte mult daca este prima sesiunea sau daca ne-am cunoscut, am trecut deja prin etapele initiale (discutia telefonica si interviul organizat acasa) si am organizat prima categorie, hainele.

 

Cum decurg lucrurile cand ajungi acasa la un client? 

Ce cred ca este important de mentionat este faptul ca acest proces are o mare incarcatura emotionala. Vorbim de multe lucruri si multe emotii de care trebuie sa avem, impreuna, grija. Inainte de a ajunge in casa unui client, cel mai important pentru mine este discutia telefonica. Aici imi dau seama, de cele mai multe ori, care sunt intentiile omului, daca este familiarizat cu procesul, daca isi doreste cu adevarat sa faca o schimbare. In principiu, daca are nevoie de serviciile mele. Tot in aceasta etapa imi doresc sa stiu daca restul familiei cunoaste intentiile clientului si sunt si ei implicati. Urmatorul pas este sa ne cunoastem, sa cunosc casa si sa discutam despre viziune, despre ce isi doreste clientul sa obtina la finalul acestui proces. Apoi, stabilim un calendar de sesiuni si incepem procesul, tot timpul cu hainele.

Care a fost cel mai provocator proiect pe care l-ai avut pana acum?

In toate proiectele au fost provocari mai mari sau mai mici. Cred ca cea mai mare provocare a venit de la o clienta cu care am lucrat anul trecut si care si-a dorit foarte mult sa terminam procesul intr-o luna. Insa, ce-i drept, ea era pregatita. Citise cartile, avusesem discutii destul de dese despre acest proces si, atunci cand a auzit ca am inceput proiectul Organizo, si-a dorit sa lucreze cu mine. A fost un proces cu multe revelatii, momente de panica si, mai ales, oboseala. Oamenii care trec prin acest proces au reactii diverse: de la bucurie, eliberare, multumire de sine, la panica, oboseala, nesiguranta (Oare o sa mai am ce sa port?).

Care crezi ca e principalul motiv pentru care e dezordine in casele oamenilor?

As fi tentata sa spun ca principalul motiv este faptul ca suntem foarte ocupati. Si al doilea, foarte stresati. Nu mai avem timp sa ne uitam in interiorul caselor noastre si in interiorul nostru. Pierdem controlul casei. Si atunci lucrurile se intampla intr-o alta ordine, o ordine in care nu mai stabilim noi regulile. Dezordinea se instaureaza progresiv, in luni sau ani de zile. In linii mari facem doua lucruri: organizam superficial ceea ce avem si continuam sa cumparam, fara sa avem neaparat nevoie.

Poate si un om dezordonat sa duca o viata ordonata, daca stie principiile de baza ale organizarii ? Cel mai dificil mi se pare sa pastrezi ordinea si curatenia mai ales cand ai copii mici.

Cu siguranta. Nu am vazut inca un om dezordonat care sa nu reuseasca sa isi tina casa in frau. Este, intr-adevar, mai dificil si este, cateodata, extenuant. Insa, daca ai doar lucrurile de care ai nevoie, care te bucura si fiecare lucru are un loc al lui, sunt sanse mici sa nu functioneze. Perioada cu copii mici este o perioada deja dificila sau, sa ii spunem, solicitanta. Cu cat ai mai mult spatiu liber in jurul tau, cu atat vei reusi sa petreci mai putin timp facand curatenie si ordine. Adica iti va fi mai usor.

Esti prima romanca care a primit certificatul de Consultant Konmari™. Ce inseamna asta mai exact?

Da, este pe jumatate adevarat. Deocamdata sunt KonMari Consultant Trainee. Insa, sunt prima romanca care a participat la seminarul de certificare si care a parcurs toate etapele dinaintea seminarului. Poate ca este important de stiut ca acest proces de certificare este unul lung, in care trebuie sa parcurgi in jur de sapte etape. De la prima etapa care inseamna citirea cartilor – Bucuria Ordinii si Magia Ordinii – pana la examenul final in urma caruia obtii certificarea si poti sa profesezi sub metoda KonMari. Eu tocmai am trecut de cea de-a patra etapa, respectiv de participare la seminarul organizat in 6 si 7 aprilie, la Londra. Urmeaza o perioada de practica, de raportare, examene si apoi certificarea  🙂

Ne poti spune ce ai invatat la training?

Marie Kondo a creat o comunitatea cu oameni foarte faini. La seminarul de la Londra au participat 112 trainees, din 33 de tari, de peste tot din lume. A fost o experienta extraordinara pentru ca totul este creat in jurul bucuriei si al alegerii bucuriei. Daca ar fi sa aleg un cuvant care defineste cel mai bine aceasta comunitate, atunci el este blandetea. De-a lungul zilelor de seminar am invatat ce inseamna sa fii consultant KonMari si care sunt standardele pe care trebuie sa le respectam, cat de importante sunt emotiile clientului si care este cea mai buna abordare in diferite situatii, cum sa ne pregatim inainte de fiecare etapa din acest proces si, mai ales, cum sa fim alaturi de client, astfel incat sa ii fie cat mai usor.

De ce crezi ca a devenit Marie Kondo un fenomen? De ce are atata succes?

”Value what you have. Look at the things you have. The things in your home have a purpose, to make the owner happy.” Asa si-a inceput discursul Marie Kondo la seminarul de la Londra. Cand ajuti oamenii sa pretuiasca ceea ce au, sa gaseasca sau sa identifice ceea ce este, cu adevarat, important in viata lor, sansele sunt foarte mici sa esuezi. Am cunoscut-o personal la seminar si pot sa spun ca este a walking joy. Este, intr-adevar, un om care traieste si respira ceea ce propovaduieste, un om care a reusit, prin matoda KonMari, sa schimbe, in bine, vietile multor oameni. Pana in prezent, doar cei aproape 250 de consultanti certificati au realizat peste 12.000 de sesiuni individuale cu peste 4.000 de clienti. Desi pare un numar mic, raportat la cele sapte miliarde, sunt peste 4.000 de oameni care au ales bucuria si care, la randul lor, vorbesc celor din jur despre viata cu mai putin, dar mai bun.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here