Rares Nastase – vacanta cu copiii in Berlin. Ce i-a impresionat cel mai tare

292
Foto: Rares Nastase cu familia la Berlin

Rares Nastase, jurnalistul de la “Romania, te iubesc!”, a avut parte de o vacanta de poveste impreuna cu sotia si cei doi copii la Berlin. S-au bucurat din plin de patru zile de distractie, dar si relaxare, intr-un oras cosmopolit, child friendly, in care vor sa revina si la vara. Vacanta cu copiii in Berlin a fost ideea sotiei sale, care s-a ocupat de organizare.

Vorbitoare de limba germana, ca si cei doi copii in varsta de 7 si 9 ani, sotia lui Rares Nastase a facut un itinerariu care sa ii tina mereu in priza si pe cei mici. ”Am luat in calcul atat locurile pe care le putem vizita – muzee si spatii pentru cei mici, cat si Targul de Craciun. Anul trecut am fost in aceeasi perioada in orasul Bruges, ales din aceleasi motive. Copilasii mei sunt mari amatori de muzee si locuri care sa ii tina in priza, sunt avizi sa afle informatii, intr-un mod interactiv, placut, asa cum din pacate nu vezi in muzeele de la noi”, a spus Rares Nastase.

Foto: Rares Nastase – vacanta cu copiii in Berlin

Rares Nastase a fost incantat de vacanta cu copiii in Berlin si recomanda capitala Germaniei ca destinatie turistica atat pe timp de vara, cat si iarna.

De la Legoland pana la Madame Tussaud sau Tropical Island, Rares Nastase povesteste pentru www.mamapentrudoi.ro cum s-a distrat in vacanta cu copiii la Berlin si ce obiective turistice i-au fascinat cel mai tare.

Logoland din Berlin – un loc in care copiii nu au cum sa se plictiseasca

Legoland, Berlin

Ne-a placut fiecare din cele 4 zile. In prima am fost la Legoland-ul amenajat la Sony Center, in Potsdamer Platz, un spatiu destul de generos, pe 3 nivele practic, si unde cei mici au fost extrem de activi si ne-au tinut de la 10:30 pana pe la 16, dupa amiaza. Desi e in buricul Berlinului, este amenajat la fel ca orice orasel Legoland, doar ca ceva mai mic, dar are zone de mancare, diverse spatii de distractie. Poti vizita un segment al fabricii de jucarii, vizionezi un film 3D, ai oraselul MINI Legoland, dar si traseu cu trenuletul, cu pirati si, inevitabil, intreaga lume Legoland se termina cu un magazin.

Rares Nastase – vacanta cu copiii in Berlin

Muzeul figurilor de ceara Madame Tussauds din Berlin –  distractiv atat pentru cei mari, cat si pentru cei mici

Seara am luat centrul orasului la picior, am ajuns la Poarta Brandenburg, iar de acolo am mers la muzeul Madame Tussauds, care este in apropiere. Si aici, copiii s-au distrat mult: si noi, si ei ne-am facut poze si filmulete si cu telefonul, si cu aplicatiile muzeului. Le-au placut fotbalistii, artistii, dar ne-am amuzat si la sectorul stiinta, la Albert Einstein sau doctorul Freud. Seara am mers in Alexanderplatz, la Targul de Craciun, unde am mancat si am cumparat decoratiuni pentru brad.

Gradina Zoologica din Berlin si Acvariul – doua obiective de neratat

A doua zi am vizitat Gradina Zoologica si Acvariul de langa ea. Ne-a luat practic toata ziua sa vizitam cele doua obiective si ne-au surprins extrem de placut. Nici eu, nici ei nu mai vazusem Zoo Berlin: e una dintre cele mai interesante gradini zoologice pe care le-am vizitat pana acum, in lume.

Gradina Zoologica din Berlin

Amenajata interesant, cu multe specii. Ai locuri, de exemplu, in care pasari exotice pe care le vazusei mai devreme inchise sunt lasate libere si practic le poti atinge, iar acvariul, de asemenea, este foarte bine amenajat. Ai informatii rapid despre diversele specii, iar modul in care sunt prezentate ii atrage mult pe cei mici. Seara am fost la Mallul din Berlin, pentru alte cumparaturi (ultracentral, foarte mare, si are mai toate magazinele care iti trec prin minte.) Seara am revenit in Targul de Craciun, pentru plimbare in roata si alte experiente pe care nu le incercasem cu o seara inainte.

Tropical Island – o oaza de exotism la numai 60 de km de Berlin

Tropical Island, Berlin

In cea de-a treia zi am fost la Tropical Islands, la 60 de km de Berlin. Sunt practic Thermele lor, am trecut de la 2 grade afara la 27 de grade, cald, nisip, balaceala. Aici ne-a surprins faptul ca te poti caza, lucru care nu se intampla la noi. In tot acel spatiu inchis, urias, ai la mijloc o gradina tropicala, prin care, la fel, se plimba fazani liberi si alte pasari, gasesti si Flamingo, si testoase, ai o zona cu uimitoare specii de fluturi, care cresc acolo.

De jur imprejurul acestei paduri amenajate, ai piscine, iar pe langa aceste bazine ai tot felul de casute in care te poti caza. Stiam de ele, am incercat sa rezervam o noapte, dar erau fully booked, fusesera date cu doua luni inainte, dar ne-a impresionat placut faptul ca poti sta acolo. Ai si magazine, si locuri de mancare, poti face baie si noaptea, dupa 23, daca esti cazat la ei si, in general, poti sta cateva zile intr-o oaza tropicala, ceea ce mi se pare foarte cool, mai ales iarna. Vom reveni, vrem sa incercam si asta.

Copiilor mei le-a placut si ca cei de la Tropical Islands au si cateva carti de povesti ilustrate, cu Capitanul Ecki, un personaj funny, un cercetator nostim, care are casa chiar in interior, conform cartilor, si pleaca in aventuri, prin lume.

TV Tower Berlin, Turnul Televiziunii – locul cu o priveliste incantatoare

Mos Nicolae ne-a gasit seara, la hotel, iar in cea de-a patra zi am luat micul dejun la TV Tower Berlin, Turnul Televiziunii. Recomand pentru un “coffee & breakfast with a view”. E spectaculos, se roteste si intr-o ora ai practic intreaga panorama a Berlinului. Turnul e cea mai inalta cladire din Europa ( 368 de metri,) si ne-a impresionat. Pentru cei mici bucuria a fost mare pentru ca jos, la parter, exista un magazin de suveniruri si jucarii, in care MR T, turnul, ia infatisarea unui personaj de desene animate si il gasesti sub forma de orice – magneti, brelocuri, pe tricouri, cani, caciuli etc.

Sealife si AquaDom din Berlin – distractii garantate pentru cei mici

Mai departe am fost la Sealife si AquaDom, alte acvarii, alte distractii, si unde cel mai mult ne-a impresionat ca am hranit pisici de mare.

Aquadom, Berlin

Insa cel mai uimitor a fost Aquadomul, cel mai mare acvariu din lume: are 25 de metri inaltime, e cilindric si se afla in interiorul unui hotel. Este foarte interesant ca te plimbi cu liftul prin el, urci vreo 6 etaje ale hotelului si un ghid iti ofera informatii despre varietatile de pesti din interior si despre cum a fost amenajat acest urias acvariu cu apa sarata. Un loc despre care am inteles ca este intretinut cu eforturi mari, fiind vorba de un urias habitat pentru pesti de ocean.

Little Big City Berlin – istoria orasului in miniatura

De aici am mers in vecinatate, la Little Big City Berlin. O alta experienta misto. Vezi, in miniatura, istoria orasului Berlin. E amuzant pentru cei mici, pentru ca cele mai multe dintre miniaturile expuse au zone in care poti interactiona, ridici macarale, cortine, muti trupe de soldati sau darami zidul Berlinului, din butoane si manete.

Daca am mai fi avut o zi la dispozitie, am fi mers si la Insula Muzeelor, cele 5 mari muzee aflate in patrimoniul UNESCO (le-am notat pentru data viitoare). E un un alt obiectiv turistic important al Berlinului, un loc in care cu siguranta nici nu iti vei da seama cum trece ziua.

Berlin – un oras kid friendly de top

Per total mi se pare ca Berlinul nu numai ca e un oras child-friendly, dar cred ca ar trebui pus, fara indoiala, in top 5 capitale europene, daca nu chiar in top 3, in care sa mergi cu copiii si in care, indiferent ca e vara sau iarna, poti avea un sejur fain, in familie.

Toate ti se par usor accesibile, pozitionate central, iti poti face lejer toate conexiunile, poti ajunge si cu trenul si cu metroul, rapid, nu mai spun de taxi.

Pana si la satucul de langa Tropical Islands ai tren care te duce in nici 40 de minute, un tren extrem de confortabil, ca toate garniturile care circula pe caile ferate nemtesti. De la gara ai un shuttle care vine rapid si te duce in camp, unde au fost amenajate thermele. Gara respectiva se numeste Brand Tropical Islands si afli rapid despre cum sa ajungi acolo.

Ajuta mult sa cunosti limba germana, insa mai toti berlinezii cunosc bine limba engleza si, in general, mi se par cei mai primitori dintre nemti. E un oras cosmopolit si are acea atmosfera primitoare si pentru familiile cu copii. Baiatul si fata mea au acum 7 si 9 ani, cred ca toate obiectivele in care am fost s-au potrivit varstei lor.

Chiar fain, am avut 4 zile foarte placute la Berlin, vom reveni cel mai probabil si vara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here