Rutina, bat-o vina… Cum (NU) fac fata programului zilnic “la indigo” cu bebelus

402

Ca sa va spun sincer, eu nu sunt cel mai mare dusman al rutinei: chiar imi asigura uneori liniste si confort, dar acum a ajuns sa ma scoata din minti. Sunt de un an jumate acasa, iar zilele mele par trase la indigo. Da, sunt multi dintre noi in situatia asta, insa cand stai acasa cu bebe, rutina si repetitivitatea sunt parca si mai accentuate.

Cand esti in concediu de maternitate, ai niste sarcini destul de clare si nu prea te poti abate de la ele. Ca doar de aia esti in “concediu” –  sa ai grija de bebelus, de casa, de masa, de celalalt copil… Nu vreau sa dramatizez, pentru ca si pentru cei care merg zi de zi la job rutina poate deveni coplesitoare, insa intre patru pereti (vorba vine), tu cu bebe, mi se pare mai apasatoare.

Citeste si: “Eh, nu face nimic toata ziua, sta acasa cu bebelusul”. Perceptia celorlalti despre mamele aflate in concediu de maternitate

Nu zic ca as vrea sa fac cine stie ce nebunii, dar mi-e dor de socializare (pe alte teme decat crescutul copiilor), de vazut alte locuri, alti oameni. Nu vreau sa revin la discutia “Dar de ce nu il iei pe bebe sa iesiti in oras/ la mall/la terasa/la cumparaturi” etc… pentru ca am dezbatut-o deja (AICI) si am ajuns la concluzia ca NU, nu se poate 🙂 Bebe (care nu mai e „bebe” la un an jumate) vrea toata atentia, nu ma lasa pe mine sa socializez sau sa fac cumparaturi. Cand merg cu “bebe” undeva, trebuie sa ma ocup de “bebe”! Punct 🙂

Trezit cu noaptea in cap (5-6 dimineata), tinut bebe linistit pana se trezeste restul casei, mic dejun, pregatit copil pentru gradinita, pregatit bebelus pentru iesit afara, parc, masa de pranz, somn bebe / lucrat/gatit mami, gustare, iesit iar afara, venit copil mare de la gradi, dat de mancare copiilor, iesit iar afara, cina, baita, somn. Luni, mari, miercuri, joi, vineri. De obicei, de doua ori pe saptamana il duc pe bebe cateva ore la buni, dar nu va inchipuiti ca eu merg la distractie. De obicei stau cu treaba la laptop sau fac lucruri prin casa.

Citeste si: Tu cat stai cu bebe in concediu de maternitate? Ce impact are statul (prea mult) acasa asupra mamelor

Uite, pot sa zic ca acum, sau mai bine zis in noaptea asta, am iesit un pic din rutina. Adica n-am putut sa dorm, iar de la 2 noaptea sunt la laptop. Acum s-a facut patru, imi vajaie un pic capul de oboseala, iar ziua se anunta una lunga. Pfff, decat asa iesire din rutina… mai bine NU 🙂

Nu stiu voi, mamele aflate, ca mine, in concediu de crestere a copilului, cum rezistati cu programul asta “la indigo”. Am cunostinte care stau chiar si de mai multa vreme ca mine nu par chiar asa afectate. Unora chiar le place.

Acum, de cand a venit primavara, este, intr-adevar, mult mai usor. Pentru ca stam la curte, iesim mult afara, iar ieri, de exemplu, am stat vreo cinci ore. Altfel trece timpul.

Oricum, nu mai e mult: inca trei luni si ma intorc la job. Cat am asteptat eu momentul asta, iar acum am un fel de “cold feet” 🙂 Mi se pare ca a trecut o eternitate de cand sunt acasa. Chiar daca ma enerveaza, cred ca m-am deprins cu rutina asta si nu imi va fi usor sa ies din ea. Sau cine stie… Va urma 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here