Dieta fara gluten, lactate si zahar. Cum am supravietuit timp de o luna

1581

Se spune ca starea noastra de sanatate este determinata, in mare parte, si de ceea ce mancam. Niciodata nu am exagerat cu junk food-ul, mananc rar asa ceva, insa nici prea stricta nu am fost cu dieta mea in ultima perioada. Informandu-ma pe internet, m-am hotarat sa tin, din motive strict legate de sanatate (deci nu de slabit) o dieta fara gluten, lactate si zahar. Dar nu numai.

Alimente interzise

Am scos total din alimentatia mea, pe langa gluten, lactate si zahar procesat, orice fel de cereale, carnea rosie, ouale, leguminoasele (fasole, linte, mazare, naut), alimentele care contin amidon in cantitate mare (cartoful, banana) si legumele de tip “nightshades” (care cresc noaptea – rosii, vinete, cartofi albi, ardei). Este o dieta antiinflamatoare, care exclude alimentele la care am putea avea numite sensibilitati sau alergii.

Ce am mancat

Este o dieta restrictiva, dar destul de simpla, asa ca m-am descurcat. In principiu dimineata mananc un terci de quinoa, seminte de chia, nuca de cocos, seminte de dovleac si de floarea soarelui, nuca si miere.

La pranz si seara mananc carne sau peste cu salata sau legume la cuptor. Am mancat mult pui, curcan, somon, macrou, ton (desi ar trebui sa evit conservele), cu mix de salata (imi cumpar la punga) sau legume cu condimente (sare, piper negru, ulei de masline, usturoi) la cuptor (conopida, cartof dulce, ceapa, pastarnac).

Cand nu mai vreau sa mananc carne sau peste, imi pun in salata  un avocado, seminte, masline negre, pentru ca sunt satioase.

Desi nu e tocmai pe lista ok, mai mananc si somon afumat.

In rest, ca gustari mananc multe fructe, nuca de cocos si seminte. Un pic cam prea multe fructe dupa parerea mea, dar simt nevoia de dulce. Pentru a mi-o satisfice, consum fructe desidratate (prune sau smochine), care din pacate contin mult zahar, desi neadaugat. Mai iau si cate o lingurita, doua de magiun de prune (nu contine zahar).

Pentru ca nu pot renunta la cafea cu lapte, o beau decofeinizata, cu miere si lapte de migdale. E chiar ok.

Rezultate

Dupa o luna, am slabit 4 kilograme, desi, dupa cum v-am mai spus, nu am tinut-o pentru a slabi. Din alte puncte de vedere, nu am observant totusi vreo diferenta. Parul nu e mai bogat, pielea nu e mai fina si mai stralucitoare. Pentru rezultatele astea probabil ar trebui sa renunt si la carne, dar nu pot pentru ca alaptez. Partea buna e ca nu mai simt nevoia sa ma imbuib cu mancare. Sper ca in curand sa scap si de pofta asta de dulce.

Dar nu renunt. O sa o mai tin o perioada.

Deoamdata nu mi-e dor de vreo mancare din vechea dieta. M-am adaptat bine. Am avut totusi un moment greu cand am trecut pe langa o covrigarie. Mirosul ala de coca la cuptor m-a terminat :))

Ce urmeaza

Voi continua sa mai tin dieta fara gluten, lactate si zahar inca o luna- doua, insa probabil ca voi introduce leguminoasele, ca sa mai reduc carnea.
Nu este o dieta pe care o recomand. Pentru orice dieta atat de restrictiva, vorbiti cu un nutritionist inainte.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here