Drumul Bucuresti – Thassos si retur. La ce sa te astepti

2178
Drumul Bucuresti - Thassos : in vama la Makaza

A fost a patra oara in sase ani cand am mers in vacanta in Thassos (in caz ca va intrebati de ce atat de multe ori, aveti aici motivele), asa ca ne-am propus ca de data asta sa nu mai ratacim drumul, sa nu ne mai enervam, sa nu mai avem copii care sa planga in masina. Avem deja la activ destule vacante cu copiii, drumul il cunoastem destul de bine, acum avem o masina mai incapatoare, deci premisele erau se fie cel mai bun drum de pana acum. Asa ca, daca aveti de gand sa faceti vara asta drumul Bucuresti – Thassos iata cateva informatii utile 🙂

Vezi si: Plajele din Thassos de care m-am indragostit: unde gasesti cele mai frumoase locuri de pe insula

Drumul Bucuresti – Thassos 2019 – Planificarea calatoriei:

Pentru ca urma sa plecam dupa intrarea in vacanta a copiilor, ne-am gandit ca in weekend va fi aglomerat atat drumul, cat mai ales vamile. Asa ca ne-am propus si am reusit sa ne programam vacanta de 8 zile de miercuri 19 iunie pana joi 27 iunie.

De asemenea, am ales sa plecam din Bucuresti in jur de 4 dimineata, astfel incat baietii sa doarma cat se poate de mult in masina, sa profitam de racoarea diminetii si sa si castigam o jumatate de zi pe taramuri grecesti. O alta varianta pentru unii este sa plece si mai devreme sau chiar dinainte de miezul noptii, insa noua nu ni se potriveste asta pentru ca vrem sa prindem cateva ore de somn inainte de drum. In plus, nici nu iubim condusul pe timp de noapte pe drumurile Bulgariei.

Ne-am pregatit cu mancare, apa, sucuri pentru drum, incercand sa facem cat mai putine opriri, daca ne permit copiii.

Vezi si: Vacanta in Thassos: ce m-a impresionat la a patra vizita pe insula

Drumul Bucuresti – Thassos 2019 – Traseul la dus:

Pentru ca e cel mai scurt si mai rapid drum catre Thassos, am urmat traseul prin vama bulgaro-greceasca de la Makaza. Ne-am documentat inainte de plecare si am notat principalele repere: Centura Bucuresti – Giurgiu- Ruse – Byala – Veliko Tarnovo – Gurkovo – Stara Zagora – Dimitrovgrad – Haskovo – Kardzali – Makaza – Komotini – Keramoti Ferry Dock– Skala Potamia.

Vinieta bulgareasca poate fi cumparata online, inaintea calatoriei

La Giurgiu am prins cateva masini in fata noastra, dar a mers destul de repede. Apoi, dupa vama, am oprit la o benzinarie de unde am luat vinieta. A trebuit sa luam pentru o luna din cauza ca urma sa stam 8 zile in Grecia, iar cea de 7 zile nu ne era suficienta. Din fericire, au trecut si ei la vinieta electronica, astfel incat nu trebuie sa mai lipesti plasticul ala in geam pe care apoi te chinuiai sa il razuiesti. Vinieta se poate cumpara acum si online, din tara, nemaifiind necesar sa mai opresti dupa vama. Noi nu am facut asta acum, dar sigur de data viitoare o vom cumpara de pe net, din Romania.

Drumul Bucuresti – Thassos

Drumul Bucuresti – Thassos 2019: Te poti baza pe Waze

Pentru drum am folosit Waze-ul, insa nu am pus destinatia finala de la inceput, ca sa nu ii vina vreo idee nesabuita sa ne duca in camp sau pe cine stie ce drumuri proaste, ci am pus pas cu pas repere dintre orasele notate mai sus. Pentru ca de la Gurkovo am pus direct Haskovo, „ne-a dus” si l-am lasat sa o faca pe la Nova Zagora, de unde am mers pe autostrada pana ne-am intersectat din nou cu drumul E 85 spre Dimitrovgrad. Pana la urma, a fost bine si asa, chiar daca la un moment dat in drumul spre acea bucata de autostrada am mers printr-un sat pavat cu piatra cubica unde ne-a cam zdruncinat.

Drumul Bucuresti – Thassos 2019: interzis pe centura orasului Haskovo

Mai departe, in apropiere de Haskovo, am vrut sa mergem asa cum recomanda toata lumea + waze-ul pe centura orasului, insa asta nu s-a putut in perioada in care am fost noi pentru ca era blocata pentru lucrari cu niste mormane de pamant. Cum waze-ul „insista” sa o luam pe centura si indicatoarele temporare nu erau tocmai ceea ce trebuia, am bajbait un pic pana sa intram in Haskovo.

Drumul Bucuresti – Thassos 2019: oprirea „clasica” la OMV-ul din Kardzali

De aici, totul a mers lin pana la deja celebrul OMV de la Kardzali, unde am facut o bine-meritata pauza de vreo 40 de minute, in care am facut plinul, am mancat, iar copiii au apucat chiar sa se si joace un pic in parculetul benzinariei, astfel incat sa li se faca pofta de urcat din nou in masina. De aici, drumul serpuieste foarte frumos pana la vama Makaza, unde, ca si la Giurgiu am prins doar vreo 3-4 masini. De aici ne-am continuat drumul spre Komotini si apoi am intrat pe autostrada care ne-a dus in apropiere de portul Keramoti. Spre finalul autostrazii, e un punct de taxare, unde se platesc 2.40 euro de masina.

Drumul Bucuresti – Thassos 2019: Atentie la „speed camera”!

Atentie la intrarea in Grecia, unde la toate tunelurile am fost avertizati de Waze ca exista „speed cameras”. Nu stim inca daca functioneaza pe post de radare si daca vom primi vreo amenda prin posta, ramane sa vedem… Ca de obicei, la Keramoti feribotul „ne astepta” si nu a durat mai mult de 20 de minute pana am plecat spre Thassos. Taxa de ferry e in functie de lungimea masinii si de numarul de pasageri. Noi, 3 adulti, un copil de 5 ani si unul de 1 an, am platit 36 de euro.

Drumul Bucuresti – Thassos

Odata ajunsi pe vas ne consideram deja in vacanta. Oriunde ai merge in Thassos de la locul unde te lasa ferry-ul nu ai de facut foarte mult, iar atmosfera de pe insula si gandul la baia in mare pe care o vei face in curand te imbie la relaxare.

Drumul Bucuresti – Thassos 2019: un total de 9 ore si jumatate, cu tot cu opriri

De la poarta casei pana la cazare, cu tot cu pauze, ferryboat, micile bajbaieli pe la Haskovo si in cautarea pensiunii la care am locuit pentru 8 zile, am facut 9 ore si jumatate, drum suportat foarte bine de cei doi baieti ai nostri.

La intoarcere: drumul Thassos – Bucuresti 2019

La intoarcere am facut in mare acelasi traseu, doar ca de data asta am mers pe drumul clasic Haskovo (prin oras) – Dimitrovgrad – centura Stara Zagora – Maglij – Nikolaevo – Veliko Tarnovo. Asa ca nu am mai mers pe autostrada si prin oraselele bulgaresti pavate cu piatra cubica.

Am ales sa plecam pe la ora 10.00 de pe insula, incercand sa evitam doua lucruri: aglomeratia celor care elibereaza camerele la orele standard 12.00 – 1.3.00 si coloana de seara de pe centura Bucurestiului. Ne-a iesit si de data asta destul de bine. La Makaza am prins o coada de cam 20 de minute (ceea ce intelegem ca e destul de bine pentru perioada asta), la Ruse vreo 10 minute de asteptare, iar centura Bucurestiului a fost total libera. Noi eram patiti de la ultimele veniri din Grecia, cand mersesem foarte bine pana cand a trebuit sa asteptam o ora la intersectia centurii cu soseaua catre Domnesti si va dati seama ca numai de asta nu ai chef dupa un drum de 8-9 ore.

Drumul Bucuresti – Thassos , intrarea la vama Giurgiu

Drumul de intoarcere Thassos – Bucuresti: popas in Veliko Tarnovo

De data asta am facut doua popasuri mai lungi, unul desigur la Kardzali, unde am facut din nou plinul si unul la Veliko Tarnovo. Daca esti atent la indicatoare / GPS intri foarte usor in oras si poti ajunge in cateva minute in centru, unde sunt niste restaurante bune si cu privelisti extraordinare. Noi am mancat la restaurantul Shtastliveca, cu un super view si niste preparate wow 🙂

Drumul Bucuresti – Thassos : popas la Veliko Tarnovo

Drumul Bucuresti – Thassos 2019: bine de stiut

Ca observatii generale, drumurile prin Bulgaria, daca nu ai parte de autostrazi, sunt destul de obositoare. Pline de curbe, acoperite cu tot felul de modele de asfalt care nu e intotdeauna in cea mai buna stare, tiruri cat cuprinde. Si inca ceva: in special in sudul Bulgariei am vazut si la dus si la intors destula politie care oprea din ce am observat pentru viteza. Noi, din fericire am scapat de ei, asteptam acum sa vedem daca ne vine vreo surpriza de la camerele alea automate din Grecia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here