Plajele din Thassos de care m-am indragostit: unde gasesti cele mai frumoase locuri de pe insula

383
Plajele din Thassos - Marble Beach

Plajele din Thassos ma fac sa ma gandesc la vacanta imediat ce am ajuns acasa: nisip fin, apa cristalina turcoaz, taverne cu frappe-uri delicioase la doi pasi, dar si peisaje spectaculoase. In Thassos, sunt plaje pentru toate gusturile si nevoile: plaje amenajate, cu sezlonguri si servire, pentru familisti, dar si plaje salbatice, la care ajungi un pic mai greu, dar pentru care merita tot efortul. Desi am fost de trei ori, am avut mobilitate destul de redusa, fiind cu copil mic  dupa noi, insa am reusit sa bifez ambele categorii de plaje. Dar mi-au mai ramas o multime de explorat, asa ca am facut un sondaj si printre prietenele mele care au fost mai de curand pe insula. Care sunt plajele din Thassos de care s-au indragostit? Vedeti in povestirile lor de mai jos.

Citeste si: Vacanta in Neos Marmaras, Halkidiki. Ce m-a surprins in statiunea din Sithonia

Prima care ne povesteste despre cele mai frumoase plaje din Thassos este Valentina Marin, o adevarata “Greece lover”, dupa cum ea insasi marturiseste:

“I’m a Greece lover, in ultimii ani am vazut Grecia continentala si insulara si de doua ori pe an. In Thassos am fost de doua ori si am spus ca nu mai merg, dar probabil ca daca mi-ar propune cineva sa urc in masina pentru un weekend prelungit in Thassos, nu as refuza niciodata. Plaja preferata? Greu de spus. Am facut mai jos un top 3, care ar fi mult mai potrivit.

Citeste si: Obiective turistice Thassos: Theologos, un satuc plin de farmec, in inima insulei

Plajele din Thassos: Saliara – salbatica, departe de aglomeratie si haos

Foto: Plajele din Thassos – Saliara

Prima data cand am ajuns in Thassos a fost in 2013, dupa ce vazusem o parte din continent, Corfu si Skiathos. Mi-am zis ca nu ma mai poate uimi nimic, ca in afara de apa albastra si nisip fin, nu ar avea ce sa ma impresioneze. Pana am vazut Saliara Beach. Celebra si aglomerata Saliara, aflata in apropiere de capitala Limenas, la numai 5 km. Am confundat-o pana acum doi ani cu Marble Beach, din cauza proximitatii si pietricelelor de marmura slefuita care iau locul nisipului. Pentru mine, plaja asta e combinatia ideala intre apa exotica, natura si verdeata.

Ce imi place cel mai mult e ca nu exista nisip (culmea!) de niciun fel si ca atunci cand te dai cu crema/ulei de plaja nu ai nicio sansa sa te umpli de el. Ce iti mai poti dori? Pentru ca am ajuns la sfarsit de mai, adica extrasezon, erau fix sase oameni pe toata plaja, nu era muzica, nu erau sezlonguri; o plaja privata si salbatica, departe de aglomeratie si haos.

Plajele din Thassos: Psili Ammos – daca ajungi dimineata, ai marea doar pentru tine

Psili Ammos poate concura cu succes cu numarul 1, daca iau in calcul aglomeratia din sezon de la Saliara, cand nu ai loc sa arunci un ac. Este o plaja cu nisip fin, aflata in partea de sud a insulei, in apropiere de Potos si Limenaria, unde am fost cazati. Din ce am citit apoi, numele ei vine de la nisip fin si nu pot sa nu le dau dreptate celor care au numit-o asa. Apa este foarte limpede si curata si in zilele bune, se coloreaza frumos, in trei nuante de albastru/turcoaz. Daca ajungi dimineata si gasesti un sezlong langa apa, privelistea e de vis si ai marea numai pentru tine. Ce mi-a placut cel mai mult in afara de natura sunt oamenii de la terasa/beach bar: super relaxati, super focusati sa te faca sa te simti bine si ce e misto e ca platesti totul la plecare. Mancarea e super wow, iar privelistea de la beach bar catre mare iti taie respiratia.

Foto: Plajele din Thassos – Psili Amos

Plajele din Thassos: Sаloniкiоs, daca vrei izolare

Izolare totala, cu muzica reggae in urechi, nu si pe plaja. Asta e senzatia pe care ti-o lasa plaja in momentul in care ajungi la ea. Nu exista niciun indicator care sa te ghideze sa o gasesti. E la cativa km de mers cu masina pe un drum neasfaltat, undeva langa Astris. Spre deosebire de drumul care ajunge la celebra Giola, tot neasfaltat, la final chiar ai parte de o surpriza veritabila. Plaja se afla intre doua stanci, este acoperita cu nisip si cateva pietricele, iar marea este de obicei calma. Este una dintre putinele plaje din Thassos unde ai umbra de la pini si racoarea de care ai nevoie, chiar si in zilele toride, ceea ce ma duce cu gandul la Skiathos. Dincolo de plaja mare, e o bucata de nisip de cativa metri, ascunsa, departe de privirile curiosilor, ideala pentru indragostiti sau pentru luna de miere. Apusul aici e senzational.

Plajele din Thassos – Salonikios

Oana Bercaru este si ea fan Thassos, mai ales de cand a devenit mamica. Si vara aceasta ar fi mers in Grecia, daca asteapta cuminte acasa venirea celui de-al doilea copil 🙂 Pana va lua din nou drumul Greciei, ne povesteste cate ceva din amintirile ei din Thassos si plajele care au impresionat-o.

Foto: Plajele din Thassos

Plajele din Thassos: Golden Beach, ideala pentru familii cu copii mici

Cand am primit intrebarea „Ce plaje mi-au placut din Thassos” mi-am dat seama ca raspunsul depinde foarte multe de perioada in care mergi. Acum 2 ani, pe 1 iunie, sarbatoream 8 luni de Alexandru pe plaja Golden Beach si era perfect. Putini oameni, restaurentele deschise toate, mancarea buna, marea calda si plaja doar a noastra. Am stat atunci 10 zile in Thassos si am vizitat multe plaje, iar avantajul de a merge cand la ei este inca extrasezon a facut ca in topul preferintelor noastre sa fie plajele Aliki, Golden Beach, Marble Beach.

Plajele din Thassos: merita bifate Tripiti, Tarnasas si Prinos

Pentru scufundari baietii au ales Paradise si Tripiti Beach. Vara trecuta, cand Alexandru avea 1 an si 9 luni, mobilitatea noastra a fost mai redusa si nu am mai avut disponibilitatea de a descoperi cate o plaja noua in fiecare zi.

Ne-am bucurat tare ca am gasit tot ce ne doream la Tarsanas Beach, la 5 minute distanta de mers pe jos de apartamentul in care locuiam. Ne-a placut si Prinos Beach, de unde nu am poze, dar de unde tin minte ca era multa umbra, apa verde smarald, dusuri pe plaja si restaurant fain chiar langa. Anul trecut, desi am mers in iulie, in varf de sezon si aglomeratie, am avut noroc de vreme perfecta, fara temperaturi care sa te sufoce – am nimerit exact perioada in care in alte parti din Grecia erau ploi si inundatii.

Foto: Plajele din Thassos – Paradise Beach

Foto: Plajele din Thassos – Tarsanas Beach

Doriana Popescu se declara si ea fan Grecia: desi e “umblata” peste mari si tari, spune ca plajele si marea grecilor au un farmec aparte.

Plajele din Thassos: Makryammos nu trebuie ratata

Grecia e minunata si nici Thassos-ul, desi nu e chiar Grecia autentica, parerea mea, nu face exceptie! Sunt multe plaje frumoase, iar apa e atat de clara si de albastra incat nu-ti trebuie piscina. Porto Vathy sau Marble beach, Paradise beach, Aliki beach, Psili Ammos sau Makryammos sunt doar cateva din plajele minunate care nu trebuie ratate in Thassos.

Makryammos este insa plaja care pe mine m-a impresionat cel mai mult, desi este singura plaja unde exista o taxa de intrare. De fapt, este un complex turistic cu bungalowuri, plaja privata cu locuri de joaca, piscine si niste gradini foarte frumos amenajate, unde se plimba nestingheriti pauni si fazani. Se afla la 2 km de Limenas pe coasta de est. Intrarea in complex este undeva la 3 euro de persoana, iar sezlongurile si umbrelele se platesc separat.

Plajele din Thassos – Makryammos

Plaja este splendida. Nisip incredibil de fin si auriu, plaja intinsa si strajuita de o padure de pini intr-o parte si niste stanci deosebit de albe in cealalta parte. Apa este extrem de curata si intrarea in mare este lina, numai buna pentru copii.

Uneori se creeaza valuri, insa peisajul este cu atat mai spectaculos. Pentru ora pranzului aveti posibilitatea de a alege din cele cateva restaurante foarte cochete cu mancare traditionala delicioasa si o priveliste de vis.

Plajele din Thassos: Thimonia, plaja cu pietre cu priveliste spectaculoasa

Vezi această postare pe Instagram

G☀️☀️d morning! #greekdays #bestdays

O postare distribuită de Andra Dina (@andra_dina) pe

Prietena mea Andra a fost de cateva ori in Thassos si de fiecare data s-a cazat la hotelul de pe plaja Thimonia. Este superb, izolat, fara forfota din statiuni. Poate mai potrivit pentru tineri / cupluri fara copii, decat pentru familisti. Am fost si eu de vreo doua ori la plaja la Thimonia si mi-a placut tare mult. Daca nu esti cazat acolo, platesti sezlongurile.

Vezi această postare pe Instagram

Asa ar trebui sa arate fiecare zi de luni ☀️🌴 #sea #sand #sun #alwaysonvacation

O postare distribuită de Andra Dina (@andra_dina) pe

“Imi place tare mult la Thomonia. Hotelul are plaja privata. Practic, cum cobori din camera, esti pe plaja. Dezavantajul e ca nu e cu nisip, ci cu pietre, dar e foarte frumoasa. Este o plaja mica, retrasa, linistita, nu e un loc foarte turistic. Pacat ca nu au restaurant acolo, poti sa mananci de la bar doar gustari gen sadvisuri. Dar au niste cocteiluri foarte bune si niste frappe-uri delicioase. Privelistea merita toti banii”, spune Andra.

Acum, la final, o sa va povestesc si despre plajele din Thassos care mi-au placut mie. Ce-i drept, cel mai mult timp l-am petrecut la cea din statiunea Skala Potamia, dar am avut ceva timp si pentru explorat insula.

Plajele din Thassos: Skala Prinos, o plaja fermecatoare

Elena a fost pentru prima oara in Thassos in urma cu doi ani, cu sotul si cele doua fete. Pe langa plajele pe care le iubeste toata lumea (Paradise, Marble), i-a mai placut inca una foarte tare: Prinos Beach. Inconjurata de papura, pini si maslini, plaja are un nisip fin si o intrare ultra luna in apa.

Plajele din Thassos – Paradise Beach, preferata mea

Poate cea mai populara plaja din Thassos dupa Marble Beach, Paradise Beach are un farmec special. Este o plaja cu adevarat frumoasa, desi te simti cam “inghesuit” pe ea. Nah, e normal, toata lumea vrea sa fie pe acest mic paradis. Privelistea e superba, nisipul ultra fin, intrarea in apa perfecta. Noi am avut prima oara si ghinion de “colegi de sezlong”, niste romani mega zgomotosi, care se dedeau italieni si vorbeau numai in italiana. Doar la nervi mai scoteau cate o perla in romana J E o plaja aglomerata, asa ca e nevoie sa vii la primele ore ca sa prinzi sezlong (se plateste).

Plajele din Thassos: Livadi Beach, in topul meu

Ca sa faci plaja pe Livadi Beach trebuie sa mergi special acolo, dar eu zic ca merita. Plaja poate fi vazuta de la Manastirea Sfantul Arhanghel Mihail. Este amenajata cu sezlonguri, insa are un vibe de plaja salbatica. Nu vine multa lume aici, asa ca scapi un pic de nebunia din statiuni.

Plajele din Thassos: Agios Ioannis Beach, acum plaja de la Hotel Thassos Grand Resort

Plajele din Thassos: Agios Ioannis, inainte de constructia Thassos Grand Resort

Cred ca plaja care mi-a ramas in suflet dupa prima vacanta in Thassos a fost Agios Ioannis. Am descoperit-o din intamplare: am urmat un indicator aflat la marginea drumului si am descoperit o plaja mica, salbatica, cu priveliste superba. Era cu pietre, dar aveam incaltari speciale. E ideala pentru snorkeling si seamana un pic cu Aliki. Am cautat plaja si in anii urmatori insa… a devenit private: acolo a fost construit cred ca cel mai fancy resort din Tassos: Hotel Thassos Grand Resort. Este de cinci stele si arata spectaculos. M-am uitat pe booking sa vad cat ar costa cazarea si o noapte in iunie, cu mic dejun inclus, intr-o camera dubla basic era in jur de 700 de lei. Oricum, arata wow!

Plajele din Thassos – Thassos Grand Resort

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here