Dieta Atkins: meniu pe zile. Slabeste mancand pe saturate, dar cu putini carbohidrati

326
Dieta atkins: meniu pe zile

Dieta Atkins: meniu pe zile // Dieta Atkins este considerata una dintre cele mai eficiente diete si are la baza o alimentatie saraca in carbohidrati. Un meniu pe zile pentru o persoana care tine dieta Atkins este bazat pe proteine, legume si grasimi sanatoase.  Partea buna e ca poti sa slabesti fara sa numeri caloriile, atata vreme cat portiile au o marime rezonabila. Dieta Atkins are patru faze importante, prima (inductia) fiind cea mai “dura”: este etapa in care ai voie sa consumi doar 20 de grame de carbohidrati pe zi.

Citeste si: Cele mai eficiente diete din lume: top diete cu care slabesti cel mai usor

Dieta Atkins Faza 1: Inductia

Este cea mai stricta faza a dietei Atkins, in care ai voie sa mananci doar 20 de grame de carbohidrati pe zi. Daca vrei sa tii dieta “ca la carte”, in faza inductiei ar trebui sa eviti fructele, painea, cerealele, legumele cu continut ridicat de amidon, lactatele (exceptie branza si unt), alcool.  Alimentatia ta in aceasta faza trebuie sa se bazeze pe proteine si legume cu frunze verzi.

Dieta Atkins Faza 2: Continua sa slabesti

In aceasta etapa, poti introduce treptat alimente cu continut mai ridicat de carbohidrati, cum ar fi fructele de padure, leguminoasele, oleaginoasele, sucul de rosii, iaurtul. Poti manca intre 25 si 50 grame de carbohidrati pe zi. Faza a doua trebuie tinuta pana cand reusesti sa scapi de 4 kilograme de cand ai inceput dieta.

Citeste si: Dieta Oshawa, dieta care promite marea cu sarea. De ce am esuat dupa 3 zile

Dieta Atkins Faza 3: Pre-mentinerea

In aceasta etapa, reintroduci treptat si alti carbohidrati in dieta ta: fructe, legume bogate in amidon, cereale integrale. Acum poti manca intre 50 si 80 de grame de carbohidrati pe zi. Faza trei tine cel putin o luna din momentul in care ai ajuns la greutatea dorita.

Dieta Atkins Faza 4: Mentinerea

Odata ajuns la greutatea ideala, continua cu o dieta in care carbohidratii sa nu aiba un procent semnificativ: 80-100 de grame pe zi.

Citeste si: Dieta mediteraneana: meniu pe zile. Cum slabesti fara sa te infometezi cu „cea mai eficienta dieta”

Dieta Atkins: meniu pe zile

Ce alimente trebuie sa eviti daca tii dieta Atkins:

  • Alimentele care contin zahar
  • Cerealele
  • Uleiurile vegetale
  • Grasimile trans
  • Alimentele “dietetice”
  • Legume si fructe cu continut ridicat de carbohidrati (in inductie)
  • Legume si fructe cu continut ridicat de amidon (in inductie)
  • Leguminoase (in inductie)

Citeste si: Meniu pentru dieta la ore fixe. Ce sa mananci ca sa slabesti

Ce alimente sunt recomandate in dieta Atkins:

  • Carne: carne de vita, carne de porc, miel, pui, slanina etc.
  • Peste gras si fructe de mare: somon, pastrav, sardine etc.
  • Oua
  • Legume cu continut scazut de carbohidrati: kale, spanac, broccoli, sparanghel etc.
  • Lactate nedegresate: unt, branza, smantana, iaurt
  • Nuci si seminte
  • Grasimi sanatoase (ulei de masline extra virgin, ulei de nuca de cocos, avocado si ulei de avocado)
  • Dieta Atkins: meniu pe zile

Dieta Atkins: meniu pe zile. Iata cum arata un meniul low carb (cu continut scazut de carbohidrati), propus de specialisti:

Dieta Atkins: meniu pe zile. LUNI:

Mic dejun: Omeleta cu legume, preparata cu unt sau ulei de nuca de cocos

Pranz: Peste la gratar (macrou, somon, heringm, sardine) cu legume / salata de ton

Cina: Hamburger fara chifla, servit cu legume si sos salsa / ketchup

Dieta Atkins: meniu pe zile. MARTI:

Mic dejun: Bacon si oua.

Pranz: Hamburger ramas din seara precedenta sau friptura de porc cu legume

Cina: somon facut in unt, cu legume.

Dieta Atkins: meniu pe zile. MIERCURI:

Mic dejun: Oua fierte cu legume

Pranz: Salata de creveti cu putin ulei de masline sau salata greceasca cu branza feta

Cina: Pui la gratar cu legume

Dieta Atkins: meniu pe zile. JOI:

Mic dejun: Branza cu legume

Pranz: Un carnat low carb cu salata

Cina: Friptura si legume

Dieta Atkins: meniu pe zile. VINERI:

Micul dejun: Somon afumat cu legume

Pranz: Salata de pui cu putin ulei de masline

Cina: Cotlet de porc cu legume

Dieta Atkins: meniu pe zile. SAMBATA

Mic dejun: Cremwurst low carb cu legume / sau salata de ton

Pranz: Budinca la cuptor cu conopida, unt, oua si branza rasa

Cina: Chiftelute facute la cuptor cu legume

Dieta Atkins: meniu pe zile. DUMINICA

Micul dejun: Omleta cu ciuperci

Pranz: Salata cu bacon, spanac, branza cu mucegai (30g), rosii cherry si broccoli sau macrou la gratar cu broccoli

Cina: Aripioare de pui la gratar cu spanac

Daca sunteti interesate de dieta Atkins: meniu pe zile pentru toate fazele dietei, puteti consulta site-ul ukatkins.com. Aici gasiti meniuri mai diversificate, plus retete, pentru toate etapele, inclusiv pentru vegetarieni.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here