Dieta indiana originala GM: meniu pe o saptamana. Ce sa mananci ca sa slabesti 5 kg in 7 zile

4061

Dieta indiana originala este una bazata pe preferintele culinare ale locuitorilor Indiei, care, practicanti de hinduism, au un meniu care favorizeaza plantele. Indienii au o dieta preponderent lacto-vegetariana, ceea ce inseamna ca acestia consuma multe fibre, care ajuta digestia si accelereaza metabolismul. Lactatele asigura necesarul de proteine si calciu. Dieta indiana originala promite o pierdere in greutate de circa 5 kilograme pe saptamana si detoxifierea organismului.

Citeste si: Dieta disociata 111: reguli si meniu. Ce am mancat si cat am slabit in 3 saptamani

„Cand vreau sa slabesc rapid tin dieta indiana. Imediat se vede, mi se retrage burta din primele zile. Nu simt foame deloc”, mi-a spus o prietena in urma cu cateva saptamani. Pare insa destul de restrictiva. Nu este pe gustul meu din doua motive: exclude carnea, iar in una din zile trebuie sa consum doar fructe.

Dieta indiana este bogata in alimente nutritive ca cerealele, leguminoasele, grasimi sanatoase, lactate si fructe. Condimentele indiene joaca si ele un rol important in pierderea in greutate. Turmericul, cel mai folosit condiment in aceasta tara, are proprietati antiinflamatorii si antibacteriene.

Citeste si: Dieta disociata: meniu pe 7 zile. Slabesti mancand aceeasi grupa alimentara intreaga zi

Dieta indiana originala: ce poti sa mananci daca vrei sa tii aceasta dieta

  • Legume: rosii, spanac, vinete, ceapa, conopida, ciuperci, varza etc
  • Fructe: inclusiv mango, papaya, rodie, guava, portocale, litchi, mere, pepene galben, pere, prune, banane
  • Nuci si seminte: migdale, arahide, fistic, seminte de dovleac, seminte de susan, etc
  • Leguminoase: fasole, mazare, linte, naut
  • Radacinoase: cartofi, morcovi, cartofi dulci, napi
  • Cereale integrale: orez brun, orez basmati, mei, hrisca, quinoa, orz, porumb, paine integrala, amarant, sorg
  • Lactate: Branza, iaurt, lapte, kefir, ghee
  • Ierburi si condimente: Usturoi, ghimbir, cardamom, chimen, coriandru, boia de ardei, curcuma, piper negru, schinduf, busuioc etc
  • Grasimi sanatoase: lapte de cocos, lactate cu continut scazut de grasimi, avocado, ulei de nuca de cocos, ulei de mustar, ulei de masline, ulei de arahide, ulei de susan, ghee
  • Surse de proteine: Tofu, legume, lapte, nuci si seminte

Vezi si: Meniu pentru dieta la ore fixe. Ce sa mananci ca sa slabesti

Dieta indiana: meniu pe 7 zile

Am studiat mai multe menuri pentru dieta indiana, insa, din pacate, multe dintre ele nu pot fi aplicate si in Romania. Acestea contin mancaruri traditionale indiene, pe care noi nu stim sa le facem si ne-ar lua o multime de timp sa invatam sa le preparam. Plus alte alimente care efectiv nu se gasesc la noi in supermarketuri. Majoritatea recomanda tot felul de fructe exotice, dar presupun ca le putem inlocui cu succes cu mere sau alte fructe mai usor de gasit. La urma urmei, cati romani mananca guava, papaya si litchi? Tot cautand, am dat peste ceea ce multi spun ca este cea mai eficienta dieta indiana, si anume dieta GM (General Motors). 

Pratic, urmanad regulile stabilite de dieta GM poti slabi intre 2 si 7 kg pe saptamana.

Meniu dieta indiana GM: ziua 1 – ziua fructelor

In ziua 1, meniul pentru dieta indiana GM recomanda numai fructe. Practic, fructe si multa apa. In principiu, cam ce fructe doriti, impartite in 5 mese – 3 principale si doua gustari. Oricand simti ca ti-e foame, ai voie sa mananci un fruct si sa bei un pahar cu apa. Bananele ar trebui evitate. In rest –  kiwi, portocale, mere, pepene, pere –  sunt ok.

 Vezi si: Cele mai eficiente diete din lume: top diete cu care slabesti cel mai usor

Meniu dieta indiana GM: ziua 2 –  ziua legumelor

Daca in prima zi din dieta indiana ai avut voie numai fructe, a doua zi consumi exclusiv legume. Este ziua in care corpul trece printr-un proces complet de detoxifiere. E important sa nu mananci altceva in afara de legume. Poti manca chiar si cartofi, insa o singura data pe zi. In rest, ai liber la legume, insa ti se sugereaza sa eviti mancaruri gen fasole, mazare, porumb (in general legume bogate in amidon). Pentru ca te simti slabita dupa prima zi de fructe, poti incepe ziua 2 cu cartofi fierti (dulci sau normali – ai voie sa pui si putin unt sau ulei). E important sa ai un meniu variat. La pranz e recomandata o salata, iar la cina legume sotate. Evident, gustarile sunt tot din legume.

Meniu dieta indiana GM: ziua 3 – fructe + legume

In ziua a treia de dieta GM indiana avem voie sa combinam fructele cu legumele, practic ce am mancat in primele doua zile.

Meniu dieta indiana GM: ziua 4 – banana + lapte + supa

Desi in zilele 2 si 3 bananele nu sunt recomandate, in ziua a patra ne este sugerat sa le include in meniu. In aceasta zi mai putem consuma lapte si supa de legume. Cantitatea ar fi cam 6-8 banane pe zi si 4 pahare de lapte. De exemplu, la micul dejun puteti manca doua banane si un pahar de lapte. La una din mese putem manca si o supa de legume. Nu uitati de cele 8-10 pahare de apa pe zi.

CITESTE SI: Dieta Oshawa, dieta care promite marea cu sarea. De ce am esuat dupa 3 zile

Meniu dieta indiana GM: ziua 5  – Proteine + branza

In ziua a cincea, se recomanda sa mancati proteine, legume si branza Paneer. Cum la noi nu gasiti asa ceva, am cautat care ar fi cea mai asemanatoare varianta posibila si am gasit ricotta sau branza cottage. In aceasta zi suneteti incurajati sa mancati multe rosii, pe care le puteti include in toate mesele. Varianta populara a dietei GM permite si consumul de carne in ziua 5, deci ramane sa va decideti singuri daca vreti sa va luati proteinele din surse vegetale (soia, tofu, ciuperci, naut, seminte) sau carne. Puteti incerca astazi sa includeti iar supa in meniu.

Citeste si: Dieta mediteraneana: meniu pe zile. Cum slabesti fara sa te infometezi cu „cea mai eficienta dieta”

Meniu dieta indiana GM: ziua 6 – Legume, fructe, proteine, fara rosii

In ziua a sasea puteti continua meniul din ziua anterioara, dar fara sa consumati rosii. Pentru o masa indestulatoare, puteti prepara, de exemplu, mancare de linte. La gustare, aveti voie un fruct.

Vezi si: Dieta Rina detaliata: reguli si plan alimentar. Ce sa mananci ca sa slabesti 15 kg in 3 luni

Meniu dieta indiana GM: ziua 7  – Orez si turtite din faina integrala

In dieta indiana originala, sunt recomandate turtitele Chapatti, facute din faina integrala Chapati –  un amestec de orzmei si grau. In Pakistan si nordul Indiei turta Chapati este alimentul de baza, in vreme ce in sudul Indiei se consuma mai degraba orez.

In ultima zi a dietei este recomadat sa consumi fructe, legume, orez brun si turtite facute din faina integrala. Orezul este de preferat sa il mananci in prima parte a zilei.

Vezi si: Dieta daneza: meniul de 600 de calorii cu care slabesti 10 kg in 13 zile

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here